December 29, 2009

Handmade Doll Clothes - 娃娃衣柜


爱上了缝制娃娃衣……

早前,常常为了给娃娃穿上美美及合身的衣服伤透了脑筋……在一次偶然的情况下,吟吟(女儿)要我为她的 BiBi Bear 缝制一件睡衣及一件新年衣 (而且还要和她现有的一模一样的哦)。 从这我就开始爱上了缝制娃衣,BiBi Bear 衣……

这件中国装是做给我的 21 吋娃娃穿的。 参考了一些裁缝书籍及讨教,尝试缝制好几件才成功制成的。 还不错……但还需改进。

This chinese outfit is made to fit my 21 inches cloth doll.


“Zoey Zing” - 娃娃的名字

那双可爱的‘老虎鞋’是一位超级娃友送的。 她送了好多双这类型的‘老虎鞋’给我……我非常非常的感动! 当然我也会送了两套自制的中国装给她……不然我会不好意思的。

Look at the "Tiger Shoes" on Zoey Zing's feet.... This lovely pair was from a 'doll Friend' of mine from Shanghai (she is a malaysian). She was one of my customer who bought a doll dress from me early this year 2009.





Email: dreamcatcherfairy@hotmail.com

No comments:

Post a Comment