January 19, 2010

Feltgeddy Annie II


终于把这两个小不点给做好啦! 最近都在忙着公司的事情……回到家里都累到不想开工了……脑细胞死了很多 (我常用的借口)!

同样的我用了不织布、红毛线、布蕾丝及布料来缝制她们。

My latest feltgeddy ornaments are here! My progress is a bit slow this week....I have tons of paper work in my work place and just too tired to sew at night. Again, I used felts for their faces and eyes.




哈哈……可爱吗? 让我提一提这个娃娃…… 我用了十字绣的布料来给她做了身体,手和脚。 只有眼睛是用不织布来做。 感觉还不错……但还需再改进! 我那妹妹又想要霸占这个娃娃了……这一次我不会让她得逞的!

我刚刚买了一些适合做‘乡村娃娃’的布料……有浅褐色的(做身体,手和脚)、有粹花布的(做衣服)、有线条的及一些特别‘怀旧’的布。

This rag doll is made by using 'cross-stitich' fabric as her body, hand & feet. I know she should be done by using muslin or (maybe linen as well?), but i'm having hard time in finding them. However, I was lucky enough to get the right 'skin-tone' linen for the body and some nice & vintage fabric for their clothes last weekend. Yeah...can't wait to start working on them!


她的身形蛮小的,大概只有巴掌那么大而已……。 至于她的头发呢,我是以一小撮一小撮的缝上去的……蛮费时的!

Email: dreamcatcherfairy@hotmail.com

No comments:

Post a Comment